KRAJSKÁ HYGIENICKÁ STANICE KRAJE VYSOČINA se sídlem v JIHLAVĚ

Otázky a odpovědi

Na jaké informace o výrobě a dodávce pitné vody mám jako spotřebitel právo?

Pokud by voda nesplňovala hygienický limit u zdravotně významného ukazatele, provozovatel vodovodu by požádal orgán ochrany veřejného zdraví (OOVZ) na přechodnou dobu o udělení mírnějšího hygienického limitu („výjimky“) nebo omezení používání nejakostní pitné vody. Pokud OOVZ žádost schválí, musí provozovatel o této skutečnosti informovat všechny odběratele, ať z této výjimky vyplývá omezení spotřeby pro některé skupiny obyvatel (jako děti a těhotné ženy), nebo nevyplývá.

Provozovatel vodovodu má povinnost poskytovat odběratelům informace o ceně a spotřebě vody, o přerušení zásobování a další technicko - ekonomické údaje. Tato povinnost vyplývá ze zákona o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu. V případě nedodržení této povinnosti se může spotřebitel se stížností obrátit na provozovatele vodovodu. Pokud by neuspěl, pak na místně příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností.